Switch to English Hírek Rólunk
Nick: Jelszó:
Lónevelde
Az összes üzenet megtekintése

Hokalovi: játékleírás és gyakori kérdések válaszai

» Tartalomjegyzék:

Help section



« vissza a tartalomjegyzékhez
Lovak beszerzése a játékban:
A játékban erre három lehetőséged van. Az első az, hogy importálsz egyet, de ilyenkor csak gyenge képességű lovakat szerezhettek. Az import lehetőségét a hokalovi falu vásárterén találod, ott kell kiválasztanod az import lovak menüt felül az üzenőfal alatt! Ne feledd, csak annyi lovad lehet ahány boxod. A második lehetőség, hogy ellátogatsz a lóvásárra és más játékosok eladásra kínált lovait böngészve választasz egyet. Így jobb lovakra is szert tehetsz, de lényegesen drágábban, mintha importálnád őket. A harmadik lehetőség pedig az, hogy keresel egy megfelelő kancát, és csődört és fedezteted őket.
Figyelem, ne a mennyiségre menjetek lovak terén, hanem minőségre, hiszen ez a játék célja, hogy egyre jobb lovakat tenyésszetek ki. Ügyesen gondoljátok végig, hogyan menjen az edzés, de mellette vagyont is tudjatok szerezni...
A lapok elhelyezkedése:
- Hokalovi falu » Vásártér » Import lovak menü (felül az üzenőfal alatt)
- Tagok/Lovak a felső menüsorban » Lovak » kiválasztod a feltételeket ami alapján lovat keresel
- Lovad gondozási lapja » onnan pedig a fedeztetés vagy pedig a Tagok/Lovak menüben keresel egy fedezőmént a kancád számára!


« vissza a tartalomjegyzékhez
A ló kora és nevelése: Körök, ídősík és akciópontok:
A játék kör alapú, vagyis te döntöd el, mikor "múlik" az idő. Minden körre 15 elhasználható cselekvéspontot kapsz, minden egyes lónál. Ezeket a pontokat vagy vagyonszerzésre, vagy lovad gondozására és edzésére fordíthatod. Fontos, hogy ha a következő körre lépsz, az csak az adott lóra vonatkozik, és nem az összesre.
Mivel így külön-külön dolgozhatsz bármelyik lovaddal, előfordul, hogy a csikó végül idősebb lesz mint a szülei. Csak rajtad áll, hogy éppen melyik lovaddal és mennyit játszol.
Egy kör 1 hetet jelent a lovad számára. Amennyiben kört lépsz, a ló 1 héttel idősebb lesz, és újra elhasználhatsz 15 cselekvéspontot. Minden egyes akció valamilyen módon befolyásolja a lovad képességeit, kondícióját, kedvét, küllemét vagy éppen súlyát. Fontos, hogy a cselekvéspontokat a legjobb módon próbáld meg kihasználni. A siker kulcsa, ha kitapasztalod, milyen akciókombinációt használj a 15 cselekvéspont elhasználásával. Figyelj oda, hogy a foglalkozások alatt ne hanyagold el a pacid, de mégis hozd ki belőle a legjobbat!
Amennyiben csikód születik, vagy veszel egy import lovat akkor még az első körökben nem tudsz velük akciópontot használni. Ilyenkor egyszerűen lépj velük kört, addig az édesanyjukkal töltik az időt, ő pedig gondoskodik róluk. Amennyiben a csikód elmúlt fél éves, elkezdheted vele a foglalkozások. Először minden egyes lónál el kell érned, hogy bízzon az emberekben, és megtűrje a különféle szerszámokat. A lótól függően körülbelül másfél-fél év múlva sikeresen meg tudod szelidíteni. Amennyiben egy ló már be van lovagolva, elkezdheted vele a különféle foglalkozásokat. Egy lovat átlagosan 20 éves koráig edzhetsz, ha már elérte az 5000 összpontot, nem lehet tovább tréningezni és edzeni. Amennyiben a lovad még nem érte el az 5000 összpontot, de már elmúlt 20 éves, addig tudod edzeni amíg el nem éri. A lovak 31 éves korukban nyugdíjba vonulnak a Hóka menhelyre. Ott már nem te gondoskodsz róluk, de meg tudod őket látogatni a későbbiekben. A fórum közösségi ház részében rengeteg hasznos tippet találhatsz erről, ott nyugodtan kérdezhetsz is!
A lovad adatlapjának tetején ezzel a gombbal tudsz kört lépni:

ezzel a menüvel lehet kört lépni a ló gondozási lapján

Példa az akciópontokra és alatta az edzésfajták menüjére, ha a ló már be van lovagolva:
cselekvéspontok megjelenése egy már belovagolt lónál


« vissza a tartalomjegyzékhez
A gyors kör:
A játékban az akciópontok folyamatos elhasználása mellett lehetőséged van arra is, hogy aktiváld a gyors kört. Ezt a beállítások menü alján tudod megtenni az ott leírt módok egyikét használva. A gyors kört 30 naponta újra aktiválni kell, amennyiben szeretnéd továbbra is alkalmazni!
A gyors kör lehetőséget nyújt arra, hogy ne kelljen egyesével elhasználnod a lovad cselekvéspontjait. Egyetlen kattintással a kiválasztott edzésmódot autómatikusan elvégzi neked a rendszer. Ha aktiváltad a gyors kört, akkor a lovad gondozási lapjának alján tudod majd használni!
Fontos: ha a gyors kört akarod alkalmazni, akkor a lovadnak 15 szabad akcióponttal kell rendelkeznie, és fontos, hogy be legyen lovagolva.
Ha a lovad sima edzéssel már nem kaphat pontokat, akkor a gyors körrel sem fog kapni! A gyors kör elvégzi neked autómatikusan a lovad etetését, itatását és box takarítását! A takarmányodból mindig levonja a megfelelő mennyiséget lovad megetetéséhez. (Amennyiben nincs elég takarmányod, a rendszer nem fog figyelmeztetni de a lovad éhezni fog. Tehát erre oda kell figyelni!)
Ha a ló túlsúlyos, vagy túl sovány, akkor előtte megfelelő súlyra kell hozni. (Ellenkező esetben a megszokottnál is kevesebb pontot fog kapni a gyors kör alkalmával!)
Megjegyzés: a gyors kör kényelmes funkció, de a használatával sosem fogtok tudni olyan jól edzett lovakat létrehozni, mintha a lassú körös edzést alkalmaznátok! A gyors kör ugyanúgy működik mint a sima kör, de a rendszer az A és B módszereket kiválasztva elvégzni neked 15 akcióponton át az edzést. Ha az A és B módszer nem ugyanaz, akkor az edzés során a rendszer felváltva fogja őket használni. Tehát a gyors kör egy olyan kör, ahol a kiválasztott két edzésmóddal a rendszer autómatikusan lejátssza a 15 akciópontodat.


« vissza a tartalomjegyzékhez
Lovak belovaglása és szelidítése:
A lovak belovaglását és szoktatását fél éves koruk után tudjátok elkezdeni a játékban! Akkor lesz belovagolva egy ló, ha a bizalom és szerszámismeret az adatlapján külön-külön eléri a 100%-ot! Ez a ló gondozási lapjának alján található a Küllem alatt! Fontos, ha az van kiírva, hogy a ló már be van lovagolva, ez a két érték már nem látható, de mindkettő 100%-on van.
A belovaglás és szelidítés menete igen egyszerű. A ló gondozási lapján alul minden körben a képen látható pirossal kiemelt akciót kell elvégezni. Ez 15 akciópontba kerül, így abban a körben már nincs más dolgot, mind a ló boxában elvégezni a szükséges feladatokat (etetés, itatás, boxtakarítás). Amennyiben ezekkel megvagy, csak elég kört lépned. A lovadnak így minden körben folyamatosan fog nőni ez a két értéke. A cél a 100%!

A belovagláshoz így néz ki egy ideális kör:
Szerszámok ismertetése, bizalomépítés » Box » Etetés » Itatás » Boxtakarítás » Körlépés

Amíg sikeresen megszelidíted a lovad, az körülbelül egy-másfél évet vesz igénybe.
A ló belovaglása után sok új opció válik elérhetővé pacid számára.
Fontos, hogy zabszemszerző munkákhoz is be kell lovagolni virtuális patásod!
A ló belovaglásához fontos akció


« vissza a tartalomjegyzékhez
Lovak gondozása: takarmányozás, itatás, boxtakarítás:
Amennyiben a csikód elmúlt már fél éves, a lovad gondozási lapján a box menüre kattintva elérhetsz 3 új opciót. Ezek az itatás, a takarmányozás és a boxtakarítás. A lovad egészsége és megfelelő közérzete érdekében ezeket a feladatokat minden egyes körben el kell végezned. Nem kerülnek cselekvéspontba, így nem befolyásolják az edzési módszereket. Fontos a ló etetéséhez szükség van takarmányra! A hokalovi falu vásárterén tudod feltölteni a készleteidet. Minden egyes etetéskor egy egységet használsz el a rendelkezésre álló takarmánymennyiségedből. A megvásárolt takarmányt a raktáradban találod!
A takarmányozás, etetés és itatás elmulasztása minden körben a következőkre van hatással:
» küllem, kedv, energia, súly (ezért fontos, hogy ne felejtsd el őket egy körben sem!)


« vissza a tartalomjegyzékhez
A lovad súlya, energiája és kedve:
A lovad súlya kihatással van a pacid közérzetére és teljesítményére. Ha nem adsz neki elegendő takarmányt, túlságosan le fog fogyni, leromlik a kondíciója és még meg is betegedhet. A súlyvesztés mellett még arra is oda kell figyelned, hogy lovad ne hízzon meg. Minden körben meg kell etetni a pacikat, de emellett meg is kell őkeg valamennyire mozgatni, hogy ne gyarapodjanak túlzottan a tétlenségtől.
Amennyiben a lovad túl sovány, akkor kevésbé dolgoztasd meg körönként és ne felejts el rendszeresen enni adni neki. Néhány ilyen kör után a lovad újra egészséges és megfelelő súlyú lesz. Ha a pacid túlságosan kikerekedett a sok lazsálástól, akkor jobban meg kell őt mozgatnod minden körben amíg helyre nem áll a súlya.
A lovad energiája befolyásolja, hogy képes e sikeresen elvégezni egy egy feladatot. Amennyiben a ló túl fáradt valamihez, akkor előbb pihentetned kell a lovad, hogy felfrissüljön. Ha kiengeded a legelőre, nasit adsz neki vagy valamivel kedveskedsz a lovadnak az felfrissíti és energiával tölti fel. Az energia nagyon fontos az edzés során. Mindig ki kell kalkulálni, hogyan hozhatod ki lovadból a legjobbat, amellett, hogy eleget is tudjon pihenni. Fontos: amennyiben elmulasztod a lovad etetését vagy itatását, a következő körben kevesebb energiája lesz. (Pacid szervezete így nem jutott hozzá a szükséges vízhez és tápanyagokhoz, ezért legyengült.)
A lovad kedve meghatározza, hogy mennyire hallgat rád az akciópontok elhasználása során. Amennyiben lovad szomorú vagy kevésbé lelkes, megmakacsolhatja magát és megtagadhatja az utasításokat. Ebben az esetben valamivel jobb kedvre kell derítened. (Pl. szerető gondoskodás, legelőre engedés, nasi...)
A lovad hangulatában szintén nagy szerepet játszik az, hogy kapott e enni vagy inni az előző körben, és kitakarítottad e a boxát. Fontos: egy körön belül a lovad kedve az utasításoknak megfelelően alakul.
Tipp: a kellően kiépített legelő jó hatással van lovad kedvére és energiájára minden körlépés során!



« vissza a tartalomjegyzékhez
Az edzés és a foglalkozások tervezése, megkezdése
Az edzés és a foglalkozások megkezdése azon alapul, hogy a körönként rendelkezésre álló 15 cselekvéspontot a leghatékonyabb módon használd fel. Ha a lovad elmúlt már fél éves, akkor elkezdheted a bizalom erősítését az emberek és a felszerelések iránt. A "lovak belovaglása és szelidítése" menüpontban megtalálod, hogyan tudod belovagolni és megszelidíteni a lovad.
Ha a lovad belovagoltad, akkor megkezdheted vele a komolyabb edzést. A felkészítés célja a ló összpontszámának növelése, és bizonyos készségek erősítése. Az összpontszám hatással van a ló értékére, versenyeredményeire, toplistás helyezésére és az utódok képességeire. A ló gondozási lapján alul jobb oldalon találod az edzést: Az edzés menük


A képen látható 8 edzésmód áll rendelkezésedre. Ha lovad adatlapján föléjük viszed az egeret, akkor pontosan megtudod, mi mit jelent és milyen hatással van a lovadra (Ez a menü csak akkor válik láthatóvá, ha a ló már be van lovagolva). A lovad élete során az akciópontjaidat kihasználva kell majd kitapasztalnod a megfelelő kombinációkat. Egy jól kigondolt edzéstervet használva hatékonyan kiképezhetsz bármilyen lovat. Az edzéstervekhez a fórum "Közösségi ház" részében sok hasznos tippet és edzésmenetet találhatsz a megfelelő témában. Az edzés során figyelned kell a lovad energiáját és kedvét, ez a két elem határozza meg mikor használhatsz egy-egy adott edzést. Ha a lónak nincs elég ereje, vagy túl szomorú, akkor előbb fel kell vidítanod vagy frissítened, csak ezután folytathatod az edzést.

Tipp: érdemes a lovakat bizonyos versenyekre kiképezni, és az ott megkövetelt készésgeket erősíteni. A képességeknél a zöld csillagok 100 pontonként jönnek, 200 pont pedig pedig egy szintet jelent az adott készségben. (Ezek a versenyzéshez fontosak)

Egy ló adott képessége maximum 2000 pontig fejleszthető. Ha egy ló már elmúlt 20 éves, tovább edzhető amíg el nem éri az 5000 összpontot. Ha egy ló elérte az 5000 összpontot, 20 éves kora után már nem lehet tovább edzeni. (Egy lónak akkor lehet több mint 5000 összpontja, ha azt 20 éves kora előtt éri el)

Az edzés esetében meghatározó szerpe van a ló tanulékonyságának. Minél magasabb, annál több pontot kap lovad az edzések során!



« vissza a tartalomjegyzékhez
Munkák elvállalása akciópontokért cserébe
Ha a lovad be van lovagolva, akkor a gondozási lapján jobb oldalon alul megjelenik a munka menü is. Három féle lehetőség áll lovad rendelkezésére, melyek mind elősegítik a zabszem szerzését kisebb-nagyobb honorárium fejében. Ezzel a módszerrel a lovad cselekvéspontjainak rovására végezhetsz különféle munkákat a lovarda és a hokalovi falu környékén.
Munka a lovaiddal
Csak vidd az egeret lovad adatlapján a jobb oldali képen látható opciók fölé, és megtudod, mennyi cselekvéspontba kerülnek, és mennyi zabszemet szerezhetsz velük. Figyelem: keverék lovak, szamarak és öszvérek esetében lényegesen több zabszemet kapsz mint más lovaknál. Ezeknél a fajtáknál érdemes az állatsimogatót választani!
(A keverékek bónusza: +50Zsz/munka, a szamarak bónusza: +55Zsz/munka, az összvérek bónusza: +60Zsz/munka)




« vissza a tartalomjegyzékhez
Lovad képessége: csillagok és tehetségpontok
A játékban fontos, hogy lovak esetében ne a mennyiségre, hanem a minőségre koncentráljatok. A jó lovak maximális örökölhető összponttal (1700), jó (100 közeli) tanulékonysággal és élvonalbeli tehetségpont mennyiséggel születnek.
A csillagok az összpontszámokat jelzik lovad adatlapján. Egy csillag 100 pontnak felel meg (az első csillag akkor jár, ha a képesség 0 felett van). A csillagok és az összpontszám edzés során növelhető. Lovadnak egy adott ágban (például sebesség) összesen csak 20 csillaga lehet. Az edzésről ITT bővebben olvashatsz!
Minden ló egy bizonyos számú csillaggal születik (ez akár 0 is lehet). Egy csikó a szüleitől örökli az alap csillagait, ezeket a ló belovaglása után lehet emelni edzéssel mindaddig, amíg el nem éri a 20 éves kort. (Ha a lovad már elmúlt 20 éves, de még nincs 5000 összpontja, akkor addig edzheted, amíg el nem éri ezt a pontszámot)
A ló alapértéke minden esetben a csillagaitól és az összpontszámától függ! Minél több csillaggal (ponttal), rendelkezik egy ló, annál értékesebb fedeztetés, vagy versenyeztetés esetében.
A tehetségpontok: ezek az értékek nem növekdnek vagy csökkennek a ló élete során. A csikó a szüleitől örökli őket, és akár a tanulékonyság egy nem változtatható "képesség". A tehetségpont megadja, hogy a ló mennyire jó az adott ágban. Minél magasabb pontot kap egy képességhez, annál jobban fog érvényesülni az olyan versenyek esetében ahol erre a képességre van szükség. A tehetségpontok generációról generációra növelhetőek, és a csikó szüleitől örökölt csillagtáblája alapján rendeződnek el születéskor. Az örökölt tehetségpont mennyisége minden esetben a szülőktől függ. A csikó egy képességből vagy az egyik, vagy a másik szülőtől örökölhet tehetségpontokat. (Érdemes olyan lovakat párosítani, akik hasonló tehetségpont arányokkal rendelkeznek a képességeket tekintve). A kapott tehetségpont mennyiség változik az alapján, hogy a szülők milyen csillagokkal és pontokkal rendelkeztek. A tehetségpont örökítésének szabályai:
Egy ló 100%-ban örökíti tehetségpontjait, ha van legalább három olyan eltérő képessége ahol az egyik minimum 1500 pontos, a másik minimum 800 a harmadik pedig minimum 400 pontos. (Ellenkező esetben csak a tehetségpontjainak egy részét örökíti át)
Fontos, hogy ennek mind a két szülőre kell teljesülnie! Kivételes esetekben kiemelkedő csikó születik, aki valamivel több tehetségpontot örökölhet mint szülei. A tehetségpontok számára nincs felső korlát, a legjobb lovak párosításával folyamatosan emelkedhetnek.
Tipp: két hasonló csillagtáblájú és tehetségpont eloszlású szülő esetében nagyobb az esély a sikerre!


« vissza a tartalomjegyzékhez
Minden a tanulékonyságról
A lovak tanulékonysága nem megváltoztatható! A csikó ezzel az értékkel születik, és nincs mód a növelésére pacid élete során. A tanulékonyság kulcsfontosságú az edzéshez, minél magasabb, annál több pontot fog kapni a ló. A legjobb csikók 100 közeli tanulékonysággal születnek. Egy alapított vérvonal akkor válik hivatalossá, ha saját tenyésztés során valaki eléri a 90%-os tanulékonysági szintet. A tanulékonyság öröklődésének szabályai:
A tanulékonyságot a csikó vagy az anyjától vagy pedig az apjától örökli. Ez az érték az apa vagy anya tanulékonyságához képest lehet valamivel alacsonyabb vagy magasabb is. Import lovak tenyésztése során a cél, hogy a csikó úgy szülessen, hogy a tanulékonysága mindig valamivel magasabb legyen a szülők tanulékonyságánál (ez véletlenszerű). Így hosszadalmas munkával az import lovak utódaiból el lehet érni generációk múltán a 100%-ot.



« vissza a tartalomjegyzékhez
Ló eladása más játékosnak, vagy a falunak:
Lovaidat eladhatod akár más játékosnak vagy a hokalovi falunak. Ha más játékosnak szeretnéd eladni, akkor a lovad gondozási lajpán alul a felülről lefelé lógó menükből a beállítások menüre van szükséged (Beáll.)! Ez a menü jobboldalt a legszélső. Ott le kell görgetned az oldalt, amíg meg nem találod az eladás menüjét. Ha követed az ottani instrukciókat akkor a lovad látható lesz mások számára a lóvásáron, és bárki meg tudja majd venni. Ebben az esetben várnod kell, amíg valakinek meg nem tetszik az ajánlat és a te lovadat választja. Lehetőséged van arra is, hogy a lovat pivát módon add el egy másik játékosnak, ekkor csak ő tudja megvenni. Ha valaki lovat vesz tőled a paci azonnal átkerül az új gazdádhoz, az irodádban pedig láthatóvá válik a tranzakció.
Fontos: a játékban minden egyes lónak van egy minimális ára aminél olcsóbban nem lehet eladni. Ez az alapár a ló összpotjai alapján változik, minél jobb képességű egy ló, annál magasabb az alapára! A játékban így minden lónak van lehetősége mivel a nagyon jó lovak nem lesznek fillérekért eladóak. A vásárlók eldönthetik milyen árkategóriát tudnak megfizetni új ló vásárlása esetében.
Ha azonnal szükséged van szabad boxra, vagy zabszemre akkor lehetőséged van arra, hogy a lovaidat eladd a Hokalovi falunak. Ekkor az eladott ló bekerül a menhelyre, később meg is látogathatod a faluban. Fontos: a menhelyen lévő lovak már a hokalovi faluhoz tartoznak, így nem gondozhatod tovább őket. A menhelyből nem lehet lovakat venni, így ha eladtad a pacid a falunak, már nem fogod többet visszakapni!



« vissza a tartalomjegyzékhez
Ló regisztrálása a fedezőmének listájára:
Amennyiben rendelkezel egy ivarérett csődörrel, regisztrálhatod a fedezőmének listájára. Fontos, hogy egy körben csak 4x fedezhet egy mén! Amennyiben a csődöröd már 4x fedezett az aktuális körben, újba kell lépned! Akár a lóeladásnál, itt is lehetőséged van privát fedeztetést kínálni egy adott játékosnak. Ha egy csődört kiteszel a fedezőmének listájára, látható lesz mások számára is a keresőben. Más játékosok ilyenkor kiválaszthatják valamelyik kancájukat és befedezhetik őt méneddel. Ha valaki a te fedezőméned választja, az megjelenik az irodádban! Ha sikeres fedezőmént szeretnél, akkor egy magas tanulékonysággal rendelkező jó képességű csödörre lesz szükséged! (Általában 20 év felettiek, akik már megfelelően edzettek)
Az ár megválasztásánál vedd figyelembe, hogy a kancatulajdonosnak még ki kell fizetnie 5000 zabszemet az állatorvosnak! Tehát ha 7000 zabszemért fedez a méned, akkor a kancatulajdonosnak 5000+7000 zabszemet kell majd kifizetnie azaz, 13000 zabszemet összesen. (Ebből csak 7000 zabszem a tied!)
A lovad úgy tudod fedezőménnek regisztrálni ha a gondozási lapján a ló beállításainál követed a megfelelő instrukciókat. (alul jobb oldalon a szélső lelógó menü - Beáll.)



« vissza a tartalomjegyzékhez
Lótenyésztés: fedeztetés, kancák és csikók
Ha rendelkezel egy ivarérett kancával, akkor lehetőséged van arra, hogy fedeztesd egy ivarérett csődörrel. A választott mén lehet a sajátod, vagy akár más játékos lova amennyiben szerepel a regisztrált fedezőmének között. A hokalovi patásai 2 éves korukra érik el az ivarérettséget. Fontos, hogy a kancákat 20 éves koruk után nem lehet már többet fedezni! A vemhesség 11 hónapig tart (44 hét), az ellés pillanatában pedig csak akkor tudsz új körbe lépni, ha van hely a születendő csikó számára (szükséged van legalább 1 szabad boxra)! Herélt lovak és összvérek nem képesek utódot nemzeni! Egy csődör egy körben csak 4 alkalommal fedezhet, ha már elhasználta mind a 4 lehetőséget az adott körre, csak akkor tudsz vele fedezni, ha új körbe lép!
Az utódok tulajdonságai mindig a szülőktől öröklődnek. Színek esetében a csikó egy domináns és egy "lappangó" színnel születik. A domináns az a szín, ami a lovon is látható, a lappangó pedig szintén benne van a génjeiben, de nem mutatkozik meg a lovon. Fontos, hogy a lappangó színek bizonyos esetekben előjöhetnek dominánsként. A csikó a lappangó vagy domináns színeit a szülőktől örökli. Ha a csikó olyan színnel születik ami egyik szülőben sem jelent meg, akkor egy lappangó színt örökölt. Ezt a színt valamelyik felmenője úgy örökítette utódaiban, hogy nem jelent meg a lovakon, de tovább öröklődött mindaddig amíg a csikódon domináns nem lett. Ha olyan családfájú lovakkal dolgozol ahol minden egyes ló ugyanolyan színekkel rendelkezett egészen az import felmenőktől kezdve, a csikó sosem lesz más színű. Olyan családokban viszont ahol sokféle színű lovak voltak párosítva, ott előjöhet a csikóban másfajta szín is amit szülők a génjeikben hordoztak nem domináns módon.
A csikók összpontját is a szülők képsségei határozzák meg, a legjobbak 1700 körüli összponttal születnek a játékban (e fölé csak nagyon ritkán mehetnek a pontok). A csikó minden képességben (sebesség, állóképesség,...) vagy az anya vagy az apa ugyanezen képességének pontszámából körülbelül 1/3-ot örököl. Az, hogy éppen melyik szülőtől örökli az adott képességet, véletlenszerű!
A tehetségpontok örökítésének valmaivel bonyolultabbak a szabályai. A tehetségpontokról és csillagokról részletesebben ITT olvashatsz!

Ha saját lóval szeretnél fedezni, akkor menj a választott kancád vagy csődöröd gondozási lapjára és az alsó menük közül válaszd ki a Fedezteetés menüt (az elhasznált cselekvéspontok felirat felett van). Ott nincs más dolgod, mint beírni a párjának az ID-jét és megerősíteni a fedezést. Saját lovak fedezése 5000 zabszembe kerül. Ez az 5000 zabszem az állatorvosi költségeket fedezi. Ha más játékos lovaával akarsz fedezni, akkor a tagok/lovak menüben kell olyan fedezőmént keresned amilyet szeretnél. A fedezőmén lapján pedig alul jobb oldalon megatlálod a fedeztetés menüt. Ott csak ki kell választanod a kancád, majd a fedezés díjának befizetése után megtörténik a fedetetés. Fontos, hogy minden egyes esetben ki kell fizetni 5000 zabszemet az állatorvos számára, tehát ha idegen lóval fedeztetsz, akkor még +5000 zabszem hozzáadódik az összköltséghez!



« vissza a tartalomjegyzékhez
Herélt lovak és a kasztrálás:
Ha van csődöröd, akkor lovad gondozási lapján a beállításoknál kasztrálhatod (alul jobb oldalt a ló képe alatt található Beáll. menü). A kasztrálás után a lovad herélt lesz. A Heréltek nem képesek utódnemzésre, de a versenyek alkalmával bónuszpontokat kapnak. Fontos, hogy ez a művelet nem visszafordítható, tehát csak akkor érdemes hasztrálni egy lovat, ha a jövőben már nem akartok tőle utódokat, de szeretnétek versenyeztetni.


« vissza a tartalomjegyzékhez
Keverék és fajtatiszta lovak:
Azonos fajátjú lovak párosítása esetén a csikó mindig a szüleivel egyező fajtájú lesz (Az egyetlen kivétel az unizus, mert ebben az esetben a csikó fajtája nem garantált)! Amennyiben elétrő fajtájú lovakat keresztezel egymással, a csikó keverék lesz, de itt is van néhány kivétel. (Ha szamarat keresztezel egy eltérő fajtával, az utód összvér lesz. A pegazus és unikornis keresztezése pedig néhány kivételes esetben unizus lesz.)
A keverékek és fajtatiszta lovak minőséget, teljesítményét és értéket tekintve nem különböznek egymástól. (Viszont bizonyos esetekben a keverékek kizárhatók versenyekből vagy egyéb eseményekből amin csak fajtatiszta lovak vehetnek részt). A keverék lovaknak van továbbá zabszemkeresési bónusza. Amennyiben a lovad gondozási lapján található munkalehetőségeket használod a keverékeddel, akkor +50 zabszem bónuszt kapsz minden műveletre!



« vissza a tartalomjegyzékhez
Munkalovak: szamár és az öszvér (+keverékek)
A játékban a munkalovak minden elvégzett munkáért bónusz zabszemet kapnak (A munkákról és a bónuszokról részletesebben itt olvashatsz). Szamarakat, összvéreket vagy keverékeket nem lehet importálni a faluból, csak más játékostól vehetsz, vagy tenyészthetsz magadnak. Az összvér egy szamár és egy ló keresztezéséből születik, de nem képes utódnemzésre. A keverékekről pedig a nekik szánt bekezdésben ITT többet olvashatsz.
Tipp: ezekkel a lovakkal érdemes az állatsimogatót választani. Mivel műveletenként jár a bónusz, egy cselekvéspontonként rengeteget gyűjthettek be, így jobban megéri mintha egyszerre használnál el többet. A munkalovak a zabszemszerzés legelterjedtebb módjai, érdemes már kezdőként is arra törekedned, hogy szerezz egy szamarat, keveréket vagy összvért. (az összvér a leghatékonyabb)



« vissza a tartalomjegyzékhez
Limitált és különleges lovak (pl.: pegazus, unikornis, brumby és musztáng...)
Ezek a lovak nem importálhatóak a szokásos módon, de mivel tenyészthetők, más játékosoktól is meg lehet őket venni. A Hokalovi faluban lehetőség van rá, hogy kreditekért import különleges lovakat vegyél, ha szeretnél vérvonalat alapítani. Minden különleges ló a többi patáshoz hasonlóan tenyészthető. Ha a különleges lovakkal elhasználtad a kör összes cselekvéspontját, ajándékozhatnak neked mágikus alapanyagokat (ezeket tetszés szerint felhasználhatod a játékban).
A limitált lovak mint például a musztáng, zebra vagy brumby szintén megvásárolhatóak két kreditért importként. A brumby és a musztáng néha felbukkan a Hóka ménes és menhely legelői körül. Ha ügyes vagy, elkaphatod őket és szert tehetsz ezekre az import vadlovakra.
Fontos: Az unizusok tenyésztésére külön szabályok vonatkoznak. Egy pegazus és unikornis kersztezéséből születhet keverék vagy unizus. Egy unizus pártól pedig születhet keverék, pegazus, unikornis vagy unizus is. A többi különleges vagy limitált fajta viszont a többi lóval egyező módon tenyészthető.



« vissza a tartalomjegyzékhez
Lovak adatainak szerkesztése (pl.: névváltoztatás, képfeltöltés...)
A pacid gondozási lapján a képe alatt található (Beáll.) menüpontra kattintva érheted el a rá vonatkozó beállításokat. Az így megnyitott oldalon adhatsz új nevet vagy képet lovadnak, de sok további beállítást is innen tudsz elérni (pl.: eladás, kasztrálás, fedezőmén regisztráció ...)
A lovakhoz csak akkor tudsz képet feltölteni, ha aktiválva van valamelyik képfeltöltési opció. Ezt kreditekkel vagy ékkövekkel tudod magadnak aktiválni. Az aktiváció a ló gondozási lapjáról vagy később a kreditoldalról érhető el.



« vissza a tartalomjegyzékhez
Az oldalon található lósportok és lovassportok:
A lovad adatlapjának "Karrier" menüpontjában láthatod az elérhető versenyeket. A lovadat versenyeztetheted díjlovaglásban, galoppban, díjugratásban, fogathajtásban, cross-country-ban, ügetésben, lovaspólóban, military-ban, hordókerülésben, cuttingban és western pleasure-ben. Az utóbi három western versenyág, de bármilyen lóval nevezhetsz bármelyik versenyre, amely legalább 3 éves, be van lovagolva és az aktuális körben még nem versenyzett. A "Karrier" menüpontban található versenyágak alatt megtalálod az adott ághoz tartozó ajánlott felkészítést.
Fogathajtásnál például az ajánlott felkészítés a követlező: Állóképesség (Lv2+), Fegyelem (Lv+6), Csapatmunka (Lv7+). Ez azt jelenti, hogy az adott lónak például a Csapatmunkája 7. szintű, vagy annál magasabb legyen.

Az egyes versenyekhez ajánlott felkészítési szintek:
- Díjlovaglás: Jármód (Lv4+), Csapatmunka (Lv5+), Fegyelem (Lv6+)
- Galopp: Jármód (Lv1+), Csapatmunka (Lv2+), Állóképesség (Lv4+), Sebesség (Lv8+)
- Díjugratás: Állóképesség (Lv2+), Csapatmunka (Lv3+), Sebesség (Lv+4), Jármód (Lv6+)
- Fogathajtás: Állóképesség (Lv2+), Fegyelem (Lv+6), Csapatmunka (Lv7+)
- Cross-country: Sebesség (Lv+4), Jármód (Lv4+),Állóképesség (Lv7+)
- Ügetés: Csapatmunka (Lv2+), Fegyelem (Lv2+), Állóképesség (Lv+3), Sebesség (Lv8+)
- Lovaspóló: Jármód (Lv2+), Csapatmunka (Lv4+), Állóképesség (Lv+4), Sebesség (Lv5+)
- Military: Díjlovaglás + Steeple-Chase + Cross-country
- Hordókerülés: Jármód (Lv3+), Csapatmunka (Lv6+), Sebesség (Lv6+)
- Cutting: Sebesség (Lv2+), Jármód (Lv4+), Csapatmunka (Lv9+)
- Western pleasure: Csapatmunka (Lv2+), Fegyelem (Lv5+), Jármód (Lv8+)



« vissza a tartalomjegyzékhez
Hogyan lehet jó helyezést elérni a lovaiddal:
Ahogy az előző témában olvashattad, a lovad adatlapjának "Karrier" menüpontjában megtalálod a versenyfajtákat, és a hozzájuk tartozó javasolt felkészítést. Ha lovadat például díjlovaglásban szeretnéd indítani, akkor ahhoz, hogy jó helyezést érj el, érdemes használni az ajánlott felkészítési módszert. Ez díjlovaglásnál így néz ki: Jármód (Lv4+), Csapatmunka (Lv5+), Fegyelem (Lv6+). Tehát a ló csillagtáblázata így nézne ki: Jármódból legalább 8 csillag, Csapatmunkából legalább 10 csillag, Fegyelemből legalább 12 csillag.
Viszont érdemes a lovakat úgy edzeni, hogy azok versenyeken is jól teljesítsenek, valamint jól is örökítsék a képességeiket (az örökítésről és a tehetségpontokról feljebb olvashatsz). Tehát, ha egy jól örökítő díjlovat szeretnél, akkor lovadat úgy kell edzened, hogy az egyik képessége legalább 1700, a másik legalább 900, a harmadik pedig legalább 500 ponttal rendelkezzen. Például: Fegyelemből 17 csillag (1700 pont), Csapatmunkából 10 csillag (1000 pont), Jármódból pedig 8 csillag (800 pont). Persze a másik kettő képességnek nem kell 0 pontosnak lenni, sőt jobb is, ha mindegyikből tudod edzeni egy kicsit. Így a lovad kitűnően tudja örökíteni képességeit, valamint a versenyeken is jól teljesít.
Azt se felejtsétek el, hogy a lovak tehetségpontjai is bónuszt nyújtanak a versenyek során! Díjlovak esetében például célszerű, ha az adott lónak a többihez viszonyítva magas tehetségpontja van fegyelemből, csapatmunkából és jármódból.



« vissza a tartalomjegyzékhez
Más játékosok által rendezett egyéb versenyek:
Bár ez a funkció most tesztelés és fejlesztés miatt szünetel, lehetőségetek lesz majd saját versenyeket rendezni, amelyekre más játékosok is nevezhetnek majd. Az indulók maximális száma minden egyes versenyformánál 10 ló lehet, továbbá azt is meghatározhatjátok, hogy milyen lovak nevezhetnek (privát vagy meghívásos versenyeket is készíthettek majd). Amíg ez a rendszer nem lesz beüzemelve, addig sajnos csak az aréna áll rendelkezésetekre.
Ha más versenyekre vágytok, akkor a fórum erre kijelölt témáiban ti is rendezhettek mindenféle, nem feltétlenül lovas eseményeket és megmérettetéseket! :)
Ebben a fórumtémában kereshetsz nevezőket a saját versenyeidre/eseményeidre: KATT



« vissza a tartalomjegyzékhez
Fontos információ a toplistáról:
Ha szeretnéd összemérni az aktivitásod vagy a teljesítményed másokkal, akkor a legjobb hely erre a toplista. A különféle rangsorolásokat felül a "toplista" menüpontban találjátok. A toplista két részből áll, az egyik a felhasználóknak a másik pedig a lovaknak szól (később ez még bővülni is fog, hiszen a vérvonalaknak, edzőknek vagy akár az állatorvosoknak is lesz majd saját rangsorolása). A lovaknál akár fajtára és versenyre is szűkíthettek. Ha versenyre akartok szűkíteni, akkor egyszerűen válasszátok ki az adott verseny képét. Ekkor megkapjátok az adott versenyfajtára vonatkozó állást. (A korosztályok szerinti besorolásnál láthattok olyan lovakat, akik már régen idősebbek, de az eredményeik mégis fiatalabb korosztályban vannak. Ez nem hiba. Egyszerűen arról van szó, hogy a ló fiatalabb korában futott egy szép teljesítményt amivel a toplistára került. Amíg ez az eredmény nem lesz megdöntve, addig a toplistán marad)
A főoldalon található statisztika menüben megtaláljátok, hogy a különféle szempontok alapján hol álltok éppen a toplistán. A felhaszálók profiljain lévő rangsor a havi helyezést mutatja (ez a rangsor minden hónapban lenullázódik, így minden egyes hónap egyben új lehetőséget nyújt a feltörekvésre mindenkinek).



« vissza a tartalomjegyzékhez
Zabszemek:
A Hokalovi elsődleges fizetőeszköze a Zabszem. Egyenlegedet a lap tetején találod, a felhasználóneved mellett. Kezdetben 10.000 Zsz áll a rendelkezésre, ebből költhetsz, és gyarapíthatod is. Amikor regisztráltál, az istállódban találsz egy keverék lovat, amivel tudsz dolgozni, hogy mégtöbb Zabszemet kereshess. A keverék lovak bónusz Zsz-et kapnak munka közben. A szamarakkal és az öszvérekkel is többet kereshetsz egy átlagos fajtatiszta lónál. Zabszemet kvízek helyes kitöltésével is szerezhetsz. 1 helyes válasz 100 Zabszemet ér (bővebb információ a következő témában). A játékban sokféle módon tudsz Zabszemhez jutni. Lovak eladásával, fedezőménekkel, különféle szolgáltatásokkal, felszerelések vagy alapanyagok eladásával, játékokkal, munkalovakkal...
A munkalovakkal történő zabszemszerzéshez ajánlott elolvasni a következő segítség bejegyzéseket:
- Munkák elvállalása akciópontokért cserébe
- Munkalovak: szamár és az öszvér (+keverékek)



« vissza a tartalomjegyzékhez
Kvízpontok:
A játékban a kvízpont másodlagos fizetőeszköz. Kvízpontmennyiségedet a "Lónevelde -> Stat." menüpontokra, vagy a "Profil" menüpontra kattintva tekintheted meg (ilyenkor úgy látod a saját profilodat, mint egy másik játékos). Kvízpontokat a "Kvíz" menüpontban található kvízek helyes kitöltésével szerezhetsz. Egy kvíz 4 kérdésből áll, amelyre lehetőséged van választ adni. A négy lehetséges válasz közül csak egy helyes. Ha mind a négy kérdésre helyesen válaszoltál, és a kvízt beküldted, akkor egy kvízpontot és 400 Zsz-et kapsz. Minden egyes jó válasz 100 Zsz-et ér, de kvízpontot csak 4 helyes válasz esetén nyersz.
A tesztek kitöltéséhez ebben a fórumban kérhetsz segítséget: KATT



« vissza a tartalomjegyzékhez
Kreditek:
A kvízponttal együtt a kredit is másodlagos fizetőeszköz a Zabszem mellett. A kreditek valódi pénzbe kerülnek. A rendelkezésre álló kreditmennyiségedet a lap tetején, a Zabszemegyenleged mellett találod. Ha rákattintasz a mennyiségre (vagy a "kredit" feliratra), akkor olvashatod a kreditvásárlásról szóló informácikat. Figyelmesen olvasd végig az oldalt, hogy az esetleges kreditvásárlás akadálytalanul follyon. Kiskorúak csak szülői engedéllyel és/vagy szülői felügyelet mellett vehetnek kreditet! A krediteket különféle hasznos dologra, és kényelmi funkciókra lehet elkölteni a hokalovin.
A kreditvásárlást EZEN az oldalon érhetitek el!



« vissza a tartalomjegyzékhez
Mágikus tárgyak és ékkövek:
Az ékkövek a játék fontos elemei, olykor másodlagos fizetőeszközként is szolgálnak, de többnyire a kívánságkút miatt fontosak. Az elérhető ékkőmennyiség a raktárban található. Az ékkövek az egyetlen olyan tárgyak, melyeket nem lehet eladni más játékosoknak. Ékkövet úgy tudsz szerezni, hogy a lovaddal 15 cselekvéspont elhasználása után lépsz kört (az ékkő még ekkor sem garantált, de ebben az esetben véletlenszerűen kaphatsz egy ékkövet).
A mágikus tárgyakat a különleges fajtáktól lehet szerezni. Jelenleg nem mindegyik ad (az újak még nem), de a többség megajándékozhatja gazdáját egy-egy mágikus alapanyaggal. Ezeket az alapanyagokat ugyanolyan módon lehet gyűjteni, mint az ékköveket, de csak különleges lovak esetén kaphatsz. Az így gyűjtött mágikus alapanyagokat eladhatod más játékosnak, vagy felhasználhatod, hogy saját magas szintű felszerelést készíts belőlük.

Az elérhető mágikus tárgyak:
- Varázstoll (pegazus, unizus)
- Csillagpor (unikornis)
- Öröktűz (skinfaxi)
- Jégvirág (hrímfaxi)
- Igazgyöngy (kelpie)
- Tündérszirom (Equisylph)
- Selyemtincs (lupercia)
- Chraspa csengő (chraspa)



lónevelde információk